.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسی کاندیداهای احتمالی شهرداری رشت

شنیده ها از این حکایت دارد که هفت نفر از شانس و مقبولیت بیشتری برای تصدی پست شهرداری شهر باران برخوردارند.
 برخی از این هفت نفر هنوز در میان رو در بایستی های سیاسی و ملاحظات خاص شخصی و عمومی موافقت خود را اعلام ننموده اند و برخی نیز علیرغم اعلام آمادگی فراوان و تکاپوهای بسیار موفق به جلب نظر و آرای شوراییان شهر باران نشده اند .
 
اسماعیل عبدالهی ، مردی برای تمام فصول
روابط عمومی بالا و شایسته او از یک سو و ارتباط بسیار قوی و تعامل ویژه ای که با چهره های سیاسی و تاثیر گذار دارد از سوی دیگر سبب شد که جزء معدود فرماندارانی محسوب گردد که در سه دولت هاشمی ، خاتمی  و احمدی نژاد همچنان فرماندار باشند .
اسماعیل عبدالهی با چهره ای بشاش و لبخندی که همیشه در صورت او نقش بسته اکنون فرماندار بندرانزلی است .
 او در سالهای نخست پس از انقلاب دارای رده های بالایی در سپاه پاسداران استان بوده و فرماندهی سپاه تالش را در کارنامه خود دارد .
 فرمانداری شهرهای چابهار ، مهاباد ، رودبار ، و تالش نیز از صفحات کارنامه او در وزارت کشور محسوب می گردد .
همکاری او با برخی از اعضای شورای شهر در گذشته و رفاقت دیرینه او با غلامرضا هاتفی ، نایب رییس شورای شهرباران سبب شد که او پیش از انتخابات خاکسار نیز به عنوان یکی از گزینه های مطرح شهرداری رشت عنوان گردد .
از او تمایل و تکاپویی جهت تصدی این پست دیده نمی شود و این غیر از برخی ملاحظات منطقی شاید به همسایگی او با خاکسار نیز ارتباط پیدا کند !!
گفته می شود او در دو نشسته اخیر خود با برخی از اعضای شورالی شهر رشت پیشنهاد شهرداری شهرباران را رد کرده است .
اسماعیل عبدالهی اصالتا اهل یکی از روستای تابعه خمام است و در سمت فرمانداری انزلی اکنون خود را برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم در این شهر آماده  می کند .
 
ساغری ، کاندیدای مخالفان پیشین خود !
مشاور مدیر عامل منطقه آزاد بندرانزلی رشتی است . برادر دو شهید است و بچه محل سابق دو سه تن از اعضای فعلی شورای شهر باران .
 مسجد کرد محله رشت را شاید بتوان نخستین پایگاه تجربی سیاسی - مذهبی او دانست لیسانس کشاورزی دارد و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان و ریاست امور اداری منطقه آزاد انزلی و مشاور شهرداری رشت از سوابق مدیریتی وی محسوب می گردد .
رییس شورای شهر باران از مخالفان سر سخت انتخاب مجدد ساغری محسوب می گردد .
ساغری در آستانه ی انتخابات مجلس هشتم در ستاد انتخاباتی یکی از سرداران   مستعفی مشغول فعالیت برای این کاندیداست .
مخالفان انتخاب خاکسار در شورای شهرباران اصلی ترین یاران و حامیان ساغری بودند .
او اکنون از شانس بالایی جهت تصدی پست شهرداری برخوردار است علی الخصوص اینکه موافقان خاکسار در شورا اکنون با یک چرخش عجیب از او به عنوان کاندیدای خود برای احراز پست شهرداری نام می برند !
وی به دلیل ارتباط بسیار شایسته با رسانه ها و اطلاع رسانی پر طمطراق به مردم رشت خاطره ای خوب از خود در شهرداری رشت به جای گذاشت .
ساغری گر چه پیش از سمت شهرداری رشت در سال 85 ، خطوط پر رنگی در سوابق مدیریتی خود ندارد اما به دلایلی ناگفته از حمایت عوامل و نهادهای تاثیر گذار برخوردار است . همان عواملی که با ابزار فشار از بیرون موجبات استعفای خاکسار را فراهم آورند ... .
 
طهماسبی مهندس رزمی کار
اسدا... طهماسبی از آذری های مهاجری است که سالها در شهر باران سکونت دارد . او در بازی های مختلف سیاسی علیرغم حضور فعال و لابی  گسترده ای که داشته است اکثراً در نقش بازنده میدان را ترک کرده است.
یازده هزار رای در صندوقهای مجلس ششم به نام اسدا ... طهماسبی ثبت شد و کاندیدای شهرداری رشت در شورای شهر دوم بود . اما همواره از رسیدن به مقصود دقایق پایانی ناکام ماند .
وی دارای سابقه فعالیت سیاسی - مذهبی درخشانی در مسجد فاطیمه که از پایگاههای تاثیر گذار شهرباران محسوب می گردد است . مهندس اسد ا... طهماسبی در پروژه های عمرانی سپاه پاسداران نقش برجسته ای داشته و از روابط عمومی و هوش سرشاری برخوردار است .
وی رییس هیات کنگفوی استان گیلان است و مدیریت توسعه صنعتی وی در منطقه آزاد انزلی در پی بروز برخی شبهات در مدرک تحصیلی وی و اختلافاتی که با مسوولین بلند پایه سازمان داشت نیمه تمام رها شد .
اسد طهماسبی در بدترین شرایط به واسطه ارتباطات قوی و سوابق سیاسی مذهبی از حمایت حداکثری چند تن از اعضای شورای شهر باران برخوردار است و اکنون به شکل گسترده ای مشغول رایزنی برای تصدی این پست است . طهماسبی در حال حاضر شهردار بندر کیاشهر است .
 
خلیلی ، تنها ترین شهردار !
ابراهیم خلیلی آن قدر عنوان و سابقه در کارنامه دارد که نمی توان به جزییات آن پرداخت اما کم هیاهو تراز بقیه ظاهر شده است .
وی هم اکنون شهردار شهر جدید هشتگرد است و پیش از این شهرداری مهر شهر ، نظر آباد و مناطق مختلف شهرداری تهران را تجربه کرده است .
عضو هیات رییسه فدارسیون فوتبال و عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است که این امر ممکن است منجر به از دست دادن رای آبی های شورا شود !
خلیلی در حوزه صنعت در عالی ترین سطوح کارخانه های شیشه ی گیلان و شیشه شمال ، ایران خودرو دیزل ، کارخانجات مقدم ، نساجی مازندران و ... خدمت کرده است .
همسر ابراهیم خلیلی رشتی و زاده محله پل عراق است .
وی سوابق قابل دفاعی دارد و چهره ای اجرایی و غیر سیاسی از خود ارائه کرده است اما به دلیل نداشتن رابطه ی مستقیم با اعضای شورای شهر باران و نهادهای تاثیر گذار در انتخاب شهردار برای او شانس ویژه ای پیش بینی نمی شود .
 
نعمتی و جدال سر سختانه ی موافقان و مخالفان
نعمتی مرد پرده هاست . شهرت او بیش از هر چیز به واسطه ی پرده هایی است که هر بار پس از انتخاب او به عنوان سرپرست شهرداری رشت بلافاصله در مسیرهای مختلف شهر باران نصب می گردد و این انتخاب همیشگی را به او تبریک می گویند .
این بار رکورد شکسته شد و تنها سه ساعت پس از انتخاب وی توسط شورای شهر باران نخستین پرده تبریک در شهرداری رشت نصب گردید !
نعمتی به جرات با سابقه ترین کاندیدای شهر باران در حوزه ی فعالیت مرتبط با امور شهرداری رشت است ! او در اکثر سازمان های تابعه شهرداری مانند آتش نشانی ، باغ رضوان و ... در عالی ترین سطوح مدیریت کرده است و تنها یکسال به باز نشستگی او باقی مانده است .
واپسین حکم شهردار مستعفی رشت ، خاکسار ، حکم عزل نعمتی از معاونت خدمات شهری بود .
گفته می شود به دلایل مسائل صد در صد غیر سیاسی نعمتی کاندیدای طلایی و اختصاصی رییس فعلی شورای شهر است !
نعمتی گر چه همواره در بدنه شهرداری حضور داشته است اما نوع مدیریت و روابط عمومی کمرنگ وی سبب شده که بیشترین مخالفت با وی در هنگام اعلام حکم سرپرستی از سوی شورا صورت بگیرد .
گفته می شود وی از سوی موافقان سرسختی نیز در شورا حمایت می گردد که همین امر به درگیری شدید لفظی میان دو تن از اعضا منجر شد .
وی  در محله ی پر هیاهوی باقر آباد رشت زاده شده است و  چندین بار طعم سرپرستی شهرداری رشت را چشیده است .
نعمتی بخاطر بحث مدرک تحصیلی خود نیاز به حمایت حداکثری اعضای شورای شهر رشت و عنایت ویژه وزیر کشور دارد.
 
روحی کاندیدای اختصاصی موتلفه !
خاکسار در گفتگوهای واپسین خود ضمن انتقاد از برخوردهای سیاسی با مساله شهرداری از افرادی نام برد که خود را قیم مردم رشت می دانند .
شنیده ها از این حکایت دارد که پس از استعفای خاکسار تلاش گسترده ای از سوی اصولگرایان استان و علی الخصوص بخشی از بدنه موتلفه استان برای تحمیل افرادی به شورای شهر صورت گرفته است .
گفنتی است از اردشیر روحی ، معاون اداری - مالی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان کاندیدای اصلی این گروه نام برده می شود .
اردشیر روحی تحصیلکرده عمران است و در میان طیف منتسب به اصولگرایان در شورای شهر حامیان سرسختی دارد .
وی رسماً در حزب موتلفه عضو است و سوابق مدیریتی در عالی ترین سطح جهاد کشاروزی استان دارد ، اما در حوزه شهرداری هیچ سابقه ی فعالیتی ندارد .
روحی پیش از انتخاب خاکسار نیز تلاشهایی برای تصدی شهرداری صورت داده بود .
روحی ماسوله ای است و هم اکنون معاون اداری - مالی و جانشین رییس سازمان جهاد کشاورزی است .
به نظر می رسد به توصیه ی برخی بزرگان پشت پرده استان روحی از حمایت استانداری و مسوولین وزارت کشور نیز برخوردار است .
 
هاتفی ، یک دست و دو هندوانه !
غلامرضا هاتفی ، نایب رییس فعلی شورای شهر باران است . مدارک تحصیلی شایسته ای دارد و از روابط عمومی بالایی برخوردار است .
این عضو خوش پوش شورای شهر رشت گر چه غیر بومی است اما به واسطه سوابق درخشان مدیریتی در حوزه های مختلف قومیتی در استان از حمایت و محبوبیت خوبی از سوی اقوام مختلف ساکن رشت برخوردار است .
آذری ها ، تالشی ها ، رودباری ها ، و حتی فومنی ها خاطرات خوبی از دوران مدیریت وی دارند.
هاتفی پله های مدیریتی را به نوبت در وزارت کشور طی کرده است و عملکرد قابل دفاعی دارد .
وی در گفت گویی تلاش کرد شبهات مربوط به عدم حضور وی در فراکسیون خاکسار را بر طرف کند و اعلام کرد که پشت کسی را خالی نکرده است .
هاتفی از یک سو با وسواس و دقت عجیبی مسائل مربوط به شهرداری رشت را پیگری می کند و از سوی دیگر کاندیدای احتمالی و دارای شانس حوزه تالش در انتخابات مجلس هشتم است .
این دو هندوانه ای که هاتفی در استان خود دارد باعث شده است که به تشویق برخی همکاران خود برای تصدی شهرداری رشت توجه چندانی نکند .
 
دیگر کاندیداها
 
از نوری ، حمیدی و دیباذر به عنوان کاندیداهای دیگر شهرداری رشت نام برده می شود که در مجالی دیگر به معرفی ایشان و دیدگاهها و سوابقشان می پردازیم .
 
 
 
انتخاب شهردار در رشت پیچیدگی های خاص خودش را دارد . آنچه در این مدت به شورای شهر سوم رفت مقاومت این شورا و تسلیم منطقی ایشان ، چرخش صد و هشتاد درجه ای مخالفان خاکسار در حمایت از عملکرد وی از شگفتی های منحصر به فرد شهر باران است .
نقش نیروهای پشت پرده و عوامل تاثیر گذار بیرونی که با چراغ های خاموش گزینه های شهرداری رشت را رصد می کنند بر هیچ کس پوشیده نیست .
از سوی دیگر خاکسار با عملکرد قابل دفاع خود نیز مسلما نقش غیر قابل گذشتی د رانتخاب شهردار آیتده خواهد داشت .
امید که شورای شهر در فضایی به دور از هیجان و تشنج و بی اعتنا به فشارهای بیرونی به تصمیم گیری عاقلانه و منطقی درباره انتخاب شهردار بپردازد ./gilna


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رشتی 11 آذر 1386
چطوری بررسی نمودند ؟
شهروند رشتی ؟؟؟
نا شناس 17 فروردين 1392
سيد ابراهيم سقائي معروف به وحيد سقائي شهردار سنگر خواهر زاده نوبخت هم کانديد هستند در ضمن خانم مهشيد فلاح مقدم رياست قبلي امور بانوان در استانداري هم کانديد هستند
محمدرضا 19 فروردين 1392
سلام بهزاد مقدم نیا ریاست 20 ساله اداره زندانهای گیلان هم کاندیدا ی شورای شهر رشت شده حتما درموردش بیشتر کنجکاوی کنین و بهش رای بدین
behnam 29 مرداد 1392
ba slm va arz adabo ehteram
had fasel payam noor ta meidan gil be elat nadashtan dast andaz dar ghesmat dor bargardan sabab ijad tasadof ba aberin mishavad lotfan dast andaz begozarid mamnoon

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.